دانلود رایگان کتاب دینامیک مریام به زبان فارسی
دانلود کتاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جایی که F مجموع بردار نیروهای وارد بر ذره است و a شتاب حاصله است. دانلود رایگان کتاب دینامیک مریام این معادله یک معادله بردار است زیرا جهت F باید با جهت a مطابقت داشته باشد و مقادیر F و ma باید برابر باشند.

قانون اول نیوتن شامل اصل تعادل نیروها است که موضوع اصلی نگرانی در استاتیک است. این قانون در واقع نتیجه قانون دوم است ، زیرا وقتی صفر نیرو وجود ندارد هیچ شتابی وجود ندارد و ذره یا در حالت سکون است یا با سرعت یکنواخت در حال حرکت است. قانون اول هیچ چیز جدیدی به توصیف حرکت نمی افزاید اما در اینجا گنجانده شده است زیرا بخشی از جملات کلاسیک نیوتن بود.

قانون سوم برای درک ما از نیرو اساسی است. در آن آمده است که نیروها همیشه در جفت نیروهای برابر دانلود رایگان کتاب دینامیک مریام و متضاد رخ می دهند. بنابراین ، نیروی رو به پایین که مداد بر روی میز تحمیل می کند ، با نیروی رو به بالا با قدر یکسان که توسط میز روی مداد وارد می شود ، همراه است. این اصل برای همه نیروها ، متغیر یا ثابت ، صرف نظر از منبع آنها ، صادق است و در هر لحظه از زمان که نیروها اعمال می شوند ، صادق است. عدم توجه دقیق به این قانون اساسی علت خطاهای مکرر مبتدیان است.

در تجزیه و تحلیل اجسام تحت تأثیر نیروها ، کاملاً ضروری است که مشخص شود که نیروی هر زوج عمل  واکنش در نظر گرفته شده است. اول از همه لازم است بدن مورد بررسی را جدا کرده و سپس تنها یک نیروی جفت را که بر بدن موردنظر عمل می کند در نظر بگیریم.دانلود رایگان کتاب دینامیک مریام

 

در مکانیک از چهار کمیت اساسی به نام ابعاد استفاده می کنیم. اینها طول ، جرم ، نیرو و زمان هستند. واحدهای مورد استفاده برای اندازه گیری این مقادیر را نمی توان به طور مستقل انتخاب کرد زیرا باید با قانون دوم نیوتن ، معادله مطابقت داشته باشند. 1/1 اگرچه تعدادی از سیستم های مختلف واحد وجود دارد ، اما تنها دو سیستم رایج در علم و فناوری در این متن استفاده می شود. چهار بعد اساسی و واحدها و نمادهای آنها در دو سیستم در جدول زیر خلاصه شده است.دانلود رایگان کتاب دینامیک مریام