دانلود رایگان کتاب استاتیک مریام
دانلود کتاب
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 * یک تراشه دوربین CCD با ابعاد 7*  7 میلی متر و عناصر حسگر 1024 10 1024 ، بر روی مربع ، fl در منطقه ، واقع در 0.5 متر فاصله متمرکز شده است. این دوربین مجهز به لنز 35 میلی متری است. این دوربین چند جفت خط در میلی متر قادر به حل خواهد بود؟ (نکته: فرایند تصویربرداری را مانند شکل 2.3 مدل سازی کنید ، با فاصله کانونی لنز دوربین به جای فاصله کانونی چشم.) دانلود رایگان کتاب استاتیک مریام

2.7 یک سازنده خودرو در حال خودکار قرار دادن اجزای خاصی بر روی سپرهای خط تولید خودروهای اسپرت محدود است. قطعات با رنگ هماهنگ هستند ، بنابراین روبات های مونتاژ باید رنگ هر خودرو را بدانند تا بتوانند قطعه سپر مناسب را انتخاب کنند. مدل ها تنها در چهار رنگ آبی ، سبز ، قرمز و سفید وجود دارند. شما استخدام شده اید تا راه حلی را بر اساس تصویر ارائه دهید. چگونه می توانید مشکل تعیین رنگ هر خودرو را حل کنید ، در نظر داشته باشید که هزینه مهمترین نکته در انتخاب قطعات شما است؟

2.8 * فرض کنید یک برنامه تصویربرداری خودکار معین به حداقل 5 جفت خط در میلی متر نیاز دارد تا بتواند ویژگی های مورد علاقه در اشیاء مشاهده شده توسط دوربین را تشخیص دهد. فاصله بین مرکز کانونی لنز دوربین و ناحیه موردنظر برای تصویر 1 متر است. مساحت مورد تصویر 0.5 0.5*  5 متر است. شما یک لنز 200 میلی متری دارید و وظیفه شما انتخاب یک تراشه تصویربرداری CCD مناسب است. حداقل عدد چقدر است دانلود رایگان کتاب استاتیک مریام

عناصر سنجش و اندازه مربع ، d * d ، تراشه CCD که الزامات این برنامه را برآورده می کند؟ (نکته: فرایند تصویربرداری را مانند شکل 2.3 مدل سازی کنید و برای سادگی فرض کنید که ناحیه تصویر مربع است.)

2.9 اندازه گیری متداول انتقال داده های دیجیتال نرخ باود است که به عنوان نماد (در مورد ما بیت) در ثانیه تعریف شده است. به عنوان حداقل ، انتقال در بسته های متشکل از یک بیت شروع ، یک بایت (8 بیت) اطلاعات و یک بیت توقف انجام می شود. با استفاده از این حقایق ، موارد زیر را پاسخ دهید:

(الف) * چند ثانیه طول می کشد تا توالی 500 تصویر با اندازه 1024  1024 پیکسل با شدت 256 با استفاده از مودم باود 3 M-baud (106 بیت/ثانیه) ارسال شود؟ (این یک سرعت متوسط ​​برای خطوط مسکونی DSL (Digital Subscriber Line) است. دانلود رایگان کتاب استاتیک مریام

(ب) زمان استفاده از مودم 30 G-baud (109 بیت/ثانیه) چند ساعت است؟ (این یک سرعت متوسط ​​نماینده برای یک خط تجاری است.)

2.10 * تلویزیون با کیفیت بالا (HDTV) تصاویری با 1125 خط افقی تلویزیونی درهم آمیخته ایجاد می کند (به عنوان مثال ، در جایی که هر خط دیگر روی هر دو زمینه روی صفحه "نقاشی" می شود ، که هر یک از آنها به مدت 6060 ثانیه است). نسبت عرض به ارتفاع تصاویر 16: 9 است. این واقعیت که تعداد خطوط افقی ثابت شده است ، وضوح عمودی تصاویر را تعیین می کند. یک شرکت سیستمی را طراحی کرده است که تصاویر دیجیتال را از ویدئوهای HDTV استخراج می کند.

 وضوح هر خط افقی در سیستم آنها متناسب با وضوح عمودی HDTV است و نسبت آن نسبت عرض به ارتفاع تصاویر است. هر پیکسل در تصویر رنگی دارای 24 بیت شدت ، 8 بیت برای تصویر قرمز ، سبز و آبی است. این سه تصویر "اصلی" یک تصویر رنگی را تشکیل می دهند. چند بیت طول می کشد تا تصاویر استخراج شده از یک فیلم دو ساعته HDTV ذخیره شود؟دانلود رایگان کتاب استاتیک مریام

2.11 هنگام بحث نمایه سازی خطی در بخش 2.4 ، به شاخص خطی در معادله رسیدیم. (2-14) با بازرسی. همان آرگومان مورد استفاده در آنجا می تواند به یک آرایه سه بعدی با مختصات x ، y و z گسترش یابد و ابعاد متناظر M ، N و P. شاخص خطی برای هر (x ، y ، z) s با این عبارت شروع کنید و (a)* معادله(2-15). بدست آورید  (ب) معادله مشتق (2-16).

2.12 * فرض کنید که a fl در ناحیه با مرکز (x0,y0)توسط منبع نوری با توزیع شدت روشن می شود

 

برای سادگی فرض کنید که بازتاب منطقه ثابت و برابر 1.0 است و K 255 را بگذارید. اگر شدت تصویر بدست آمده با استفاده از k بیت اندازه گیری شود و چشم بتواند تغییر ناگهانی هشت سطح شدت بین پیکسل های مجاور را تشخیص دهد. ، بالاترین مقدار k چیست که باعث ایجاد خطوط کاذب قابل مشاهده می شود؟

2.13 تصویر را در مسئله 2.12 برای k = 2 ترسیم کنید.

2.14 دو زیر مجموعه تصویر S1 و S2 را در شکل زیر در نظر بگیرید. با اشاره به بخش 2.5 ، و با فرض اینکه ، تعیین کنید که آیا

این دو زیر مجموعه عبارتند از: (الف) * 4-مجاور. (ب) 8-مجاور. ج) متر مجاور

دانلود رایگان کتاب استاتیک مریام

2.15 * ایجاد یک الگوریتم برای تبدیل مسیر 8 ضخامت یک پیکسل به 4 مسیر.

2.16 ایجاد یک الگوریتم برای تبدیل مسیر m به ضخامت یک پیکسل به 4 مسیر.

2.17 به بحث در انتهای بخش 2.5 مراجعه کنید ، جایی که ما پس زمینه یک تصویر را به عنوان (Ru) c تعریف کردیم ، مکمل اتحاد همه مناطق در تصویر. در برخی از برنامه ها ، تعریف پس زمینه به عنوان زیر مجموعه پیکسل های (Ru) c که پیکسل حفره ای نیستند (به طور غیررسمی ، سوراخ ها را مانند مجموعه ای از پیکسل های پس زمینه احاطه شده توسط پیکسل های پیش زمینه تصور کنید) سودمند است. چگونه می توانید تعریف را برای حذف پیکسل های سوراخ از (Ru) c تغییر دهید؟ پاسخی مانند "پس زمینه زیر مجموعه پیکسل های (Ru) c است که پیکسل حفره نیستند" قابل قبول نیست. (نکته: از مفهوم اتصال استفاده کنید.)

2.18 بخش تصویر نشان داده شده در تصویر زیر را در نظر بگیرید. دانلود رایگان کتاب استاتیک مریام

(الف) * همانطور که در بخش 2.5 ،  مجموعه مقادیر شدت است که برای تعریف مجاورت استفاده می شود. طول کوتاهترین مسیر 4- ، 8 و m بین p و q را در تصویر زیر محاسبه کنید. اگر مسیر خاصی بین این دو نقطه وجود ندارد ، دلیل آن را توضیح دهید.